dissabte, 29 d’octubre del 2011

Els ulls comuniquen més que les paraules

Fragment de la tomba capella de Nebaum [Britsh Museum]. Fot. Agustí Puigserver

A classe vàrem parlar de la importància que té la gestió de les emocions en la nostra relació amb els demés. Seguint Howard Gardner i Ken Robinson vàrem assenyalar que a l'escola es posa massa esment en conrear la intel·ligència lingüística i la lògicomatemàtica. Aquells alumnes que són exitosos en llengües i matemàtiques aconsegueixen un destacat currículum escolar. Malgrat tot, tenir èxit escolar no és sinònim de saber gestionar-se per la vida i, massa sovint, persones que tingueren un extraordinari currículum com estudiants han fracassat en la seva relació amb el món més enllà de l'escola.

Diguérem, seguint Daniel Goleman, que la gestió de les emocions és d'una rellevància cabdal en la nostra relació amb els demés. Duguérem a terme algunes dinàmiques per adonar-nos de la importància que té el saber escoltar a l'altre i, al mateix temps, de la importància que té el saber-te col·locar en el lloc de l'altre i fer-te càrrec del que sent. En una de les dinàmiques vàrem prendre consciència que les emocions es comuniquen millor amb el llenguatge no verbal que amb el verbal. 

Per què creus que la paraula perd capacitat de comunicació quan entren en joc les emocions?
[Aquesta activitat ha d'estar presentada com comentari d'aquesta entrada abans de dimecres 2 de novembre de 2011. Puntuació +/- 0,25]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada